Loading...

Agenda

New, Newer, Newst, Newstest, Newstestest…

20-04-2017
Een avond over ons nieuws en de werking van ons nieuws. De manier waarop wij nieuws tot ons krijgen is in de afgelopen jaren drastisch veranderd. Hiermee is niet alleen de snelheid verandert, maar ook de inhoud van ons nieuws is verandert. Op het internet kan iedereen zich manifesteren als bron. Maar wie bepaald eigenlijk nog wat wij op het nieuws zien? Deze avond staat in het teken van het duiden van deze nieuwe manier van het nieuws tot ons nemen. Wat is de rol die ontwerpers hierin spelen? Waarom werkt click bait?

Grafisch ontwerper Titus Knegtel (vormgever Financieel Dagblad en winnaar van Die Goldene Letter) over de introductie van het ‘post-truth-tijdperk’.

Bas van Kooij (Dept Agency, The Newsroom) over de werking van ons nieuws. Gaan merken en journalistieke principes samen?

Kunstenares Coralie Vogelaar vraagt zich af: “Waarom doen sommige nieuwsbeelden het zo goed in de media en andere juist niet?” Coralie Vogelaar onderzocht o.a. 850.000 nieuwsfoto’s met beeldherkennings- en eye tracking software. 

Datum: donderdag 20 april
Aanvang: 20.00 uur (zaal open 19.30)
Locatie: Club de Kerk, Willem Barendszstraat 2, 6828 ZK Arnhem
Entree: € 5,00 (studenten ArtEZ 2,50 studenten, studenten HAN-ipo en OPA familie gratis) , www.o-p-a.nl / info@o-p-a.nl 

Subsidie: Stimuleringsfonds Creatieve Industrie
Sponsor: HAN-ipo, Rikken print, Antalis

terug »